Selecteer een pagina

Met de bovenstaande afbeeldingen hierboven ben ik het gesprek met Carsten aangegaan. We hebben gesproken over de namen waar ik eerst over nadacht. Waar ik vandaan kwam qua bestaande woorden en hoe ik op Antakhan Apparel ben gekomen en dat deze mij in principe het meeste aansprak maar dat ik er nog wel twijfels over had. Gelukkig was Carsten er ook voor om Antakhan Apparel te gebruiken, maar dan wel zonder Apparel. Apparel klinkt heel fashion achtig, dat heeft de brand niet nodig en Antakhan an zich is krachtig voor een brand. Het is niet specifiek in één taal. Het kan in elke taal klinken. Het is erg fijn dat Carsten het me qua merknaam eens is, en er nog meer over verteld hoe het over komt op hem, en dat dat punten zijn die ik belangrijk vind. Een goed teken.

Vervolgens hebben we gesproken over de lettertypes waar ik Antakhan Apparel mee geschreven heb. Hij vond het fontonderzoek al erg goed en was zelfs trots op hoe ik er mee bezig was en de keuze die ik zelf in afbeelding rechtsboven gemaakt heb welke resulteerde in de logos/beeldmerken van de derde afbeelding (mid links). Carsten heeft me een aantal goede tips gegeven over de keuzes die ik moet gaan maken. Onderdelen die hij sterk vind, zoals de gekozen lettertypes het de splitsing van ANTA en KHAN in het beeldmerk. Maar ook minder sterke onderdelen gaf hij aan, zoals de toevoeging ‘Apparel’ en de omgekeerde driehoek die ik in de A heb gewerkt. Daarnaast waren er ook onderdelen die wel goed zijn, maar nog wat beter geëxecuteerd moet worden, zoals het kruis in ANTA X KHAN.

Ondanks dat Carsten vooral is van de typografische logo’s. Vond hij mijn getekende logo’s ook aanspreken. Normaal zou hij dit niet zeggen, maar hij vond zelf dat ik hiermee door moest gaan. Wat meer variaties maken en uiteindelijk ook digitaal uitwerken. Hiermee was ik erg blij, want ik ben ook erg fan van getekende logo’s.